+40 259 452 845
office@cesal.ro

16 apr. 2021

Din nou în est

/
Comments0

Primul trimestru al anului 2021 a adus vești foarte pozitive cu privire la dezvoltarea vânzărilor pe piața din Rusia. Lansarea cu succes a produselor Chit Ceramic și silicon Silton S ne-a întărit semnificativ poziția în Baucenter – cel mai mare lanț de magazine DIY din Kaliningrad. Aceste produse au oferit clientului nostru o revânzare foarte satisfăcătoare, drept urmare s a decis deja că vor fi introduse și în sortimentul permanent din noul magazin Baucenter de lângă Moscova, care este programat să se
deschidă în iunie anul acesta.

Un eveniment important a fost și introducerea materialelor Atlas în lanțul de magazine DIY Maxidom. Este unul dintre cei mai importanți jucători din sectorul DIY din Rusia. Are un total de 15 magazine în cele mai mari orașe, inclusiv Sankt Petersburg și Moscova. Foarte important, portofoliul nostru de lansare Maxidom include toate elementele cheie – Chit Ceramic, Geoflex, GTA și șapa SMS. Până în prezent, în cazul Rusiei, clienții noștri au fost interesați în principal de cele mai ieftine chituri pe bază de ciment. Implementarea cu succes a unei oferte mai largi în Maxidom este rezultatul multor luni de discuții, instruire și prezentări. Cu atât mai dificil cu cât sunt realizate de la distanță. Produsele Atlas au ajuns pe rafturile magazinelor Maxidom la sfârșitul lunii martie, iar la începutul lunii aprilie au avut loc sesiuni de instruire în magazine pentru vânzători și reprezentanți de vânzări. Acestea au avut parte de o primire foarte pozitivă, astfel că vom continua aceste training-uri în săptămânile următoare. Desigur, de îndată ce va exista oportunitatea unei călătorii fără probleme în Rusia, ne vom întoarce pentru instruiri la fața locului.

De asemenea, obținem mari satisfacții din creșterea dinamică a vânzărilor în Ucraina. În ciuda pandemiei, am încheiat anul 2020 cu o creștere de 50% a vânzărilor pe această piață. Primul trimestru al anului 2021 semnalează că această dinamică va fi susținută. Extindem treptat sortimentul Atlas, iar vânzările de produse sub marca Fox cresc promițător. În martie, a avut loc la Kiev Târgul de Construcții Kievbuild 2021 (primul târg live după lockdown în această parte a lumii), unde materialele brand-urilor Atlas, Fox și Izohan au fost prezentate de cel mai mare distribuitor ucrainean – compania Cytadela din Lviv. Interesul pentru produse a fost atât de mare încât partenerul nostru de la Liov a anunțat investiții suplimentare în rețeaua de distribuție din Ucraina anul acesta.
Prezența noastră în două lanțuri majore de magazine de bricolaj din Rusia deschide posibilitatea de a reconstrui poziția Atlas pe piața rusă. Chiar și acum 15 ani, Rusia era numărul 1 pe lista destinațiilor noastre de export. Astăzi pierde mult în fața liderilor din Europa de Vest. Suntem convinși că prezentarea modernă a materialelor noastre inovatoare ne oferă posibilitatea de a prezenta Atlas într-o cu totul altă viziune și astfel vom reconstrui poziția mărcii noastre în Est. Succesele noastre din Ucraina atestă percepția stereotipă a piețelor din est – acestea nu sunt țări sărace care caută cea mai ieftină ofertă. Contractorii locali caută produse moderne și de calitate. Luați Plus S2 Hydro ca exemplu – nu vindem la fel de mult ca în Ucraina pe nicio altă piață externă.